καλωσηλθατε

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΑΝΩ ΣΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ-ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, *** ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – 5η Ιουνίου: Η σημερινή ημέρα είναι αφιερωμένη στο περιβάλλον και την προστασία του *** 6ο Athens Bike Festival 2015 στην «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων ***

Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014

Αυξάνεται ο ανταγωνισμός στις παγκόσµιες αγορές µεταφορών


Οι Ευρωπαίοι οικονομικοί παράγοντες έχουν να αντιµετωπίσουν περισσότερους διεθνείς ανταγωνιστές. Ο κόσµος προχωρά σε όλα τα πεδία και η ανάγκη για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του ευρωπαϊκού τοµέα µεταφορών και εφοδιαστικής, ο οποίος πρέπει να παραµείνει µία από τις κινητήριες δυνάµεις ανάπτυξης στην Ευρώπη είναι πιο επιτακτική από ποτέ. 


Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές εξοπλισµού µεταφορών είχαν επί µεγάλο χρονικό διάστηµα την πρωτοπορία ως προς τον υπόλοιπο κόσµο στις παγκόσµιες αγορές µαζί µε ολιγάριθµους, ως επί το πλείστον Αµερικανούς και Ιάπωνες, ανταγωνιστές. Αυτό ήταν δυνατόν χάρη στην ανωτερότητα στις ειδικευµένες µηχανολογικές τεχνολογίες και στις συνεχείς επενδύσεις σε υποδοµές. Σήµερα, η πρωτοπορία αυτή συρρικνώνεται διότι και άλλες χώρες κάνουν µεγάλες επενδύσεις στην έρευνα και την ανάπτυξη (Ε&Α) και σε υποδοµές. Οι δαπάνες της Κίνας στην Ε&Α (Έρευνα και Ανάπτυξη) αυξάνουν συνεχώς επί πολλά χρόνια µε διψήφιο ρυθµό και εφέτος η Κίνα αναµένεται να αποβεί η δεύτερη µεγαλύτερη δύναµη Ε&Α στον κόσµο, πολύ πιο µπροστά από µεγάλα κράτη µέλη της ΕΕ. Επίσης, ενώ η Κίνα δίνει συντονισµένη ώθηση στα περισσότερα ελπιδοφόρα πεδία αιχµής, οι ευρωπαϊκές προσπάθειες έρευνας παραµένουν διεσπαρµένες. 

Επίσης το σύστηµα αεροπορικών µεταφορών και η εφοδιαστική του αλυσίδα, συµπεριλαµβανοµένης της αεροναυπηγικής βιοµηχανίας υψηλής τεχνολογίας, συµβάλλει αισθητά στην ευρωπαϊκή οικονοµία και την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης ως περιφέρειας. Οι αεροπορικές εταιρείες και αερολιµένες στην Ευρώπη βρίσκονται στην παγκόσµια πρωτοπορία, όπως και η ευρωπαϊκή αεροναυπηγική βιοµηχανία. Θα είναι όλο και πιο δύσκολο να διατηρήσουν αυτή τη θέση στην παγκόσµια αγορά, λόγω των περιορισµών χωρητικότητας στην Ευρώπη και λόγω των µαζικών επενδύσεων στις υποδοµές αεροµεταφορών σε άλλες περιοχές του κόσµου. Η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του ευρωπαϊκού συστήµατος αεροµεταφορών και του καίριου ρόλου της Ευρώπης ως διηπειρωτικού αεροπορικού κόµβου θα έχει ευρύτερη σηµασία για την ευρωπαϊκή οικονοµία. 

Στον τοµέα των σιδηροδρόµων υψηλής ταχύτητας, η Κίνα (η οποία µέχρι στιγµής στηρίζεται στην ευρωπαϊκή, καναδική ή ιαπωνική τεχνολογία) έχει κατασκευάσει δικά της τρένα. Η ΕΕ πρέπει να ακολουθήσει τις παγκόσµιες τεχνολογικές εξελίξεις και να διατηρήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτηµα σε βιοµηχανικούς κλάδους των µεταφορών µε υψηλή προστιθέµενη αξία. 

Μολονότι η Κίνα είναι ήδη η µεγαλύτερη παραγωγός χώρα αυτοκινήτων στον κόσµο, οι ευρωπαϊκές εταιρείες εξακολουθούν να είναι παγκοσµίως πρωτοπόρες στα συµβατικά αυτοκίνητα, τα φορτηγά και τα λεωφορεία. 

Επενδύουν επίσης στην ανάπτυξη λύσεων µε εναλλακτικά καύσιµα και ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στην Κίνα παρέχονται σηµαντικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών ή υβριδικών οχηµάτων. Οι ενέργειες αυτές αναµένεται ότι θα βοηθήσουν την Κίνα να επιτύχει τον στόχο της να παράγει από το 2020 ένα εκατοµµύριο ηλεκτρικά οχήµατα το χρόνο. Χωρίς κατάλληλες προϋποθέσεις πλαισίου για να καταστούν οικονοµικά βιώσιµες οι καινοτόµες λύσεις, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές κινδυνεύουν να υστερήσουν ως προς τους παγκόσµιους ανταγωνιστές τους. Τον Οκτώβριο του 2009, το Ευρωπαϊκό Συµβούλιο υποστήριξε τον στόχο µείωσης των εκποµπών αερίων του θερμοκηπίου στην ΕΕ κατά 80 έως 95% µέχρι το 2050 ως προς τα επίπεδα του 1990. Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός θα πρέπει, σύµφωνα µε τις εργασίες της IPCC (Διακυβερνητική Επιτροπή για την κλιματική αλλαγή), να επιτευχθεί µείωση των παγκόσµιων εκποµπών κατά το ήµισυ έως το 2050 ως προς τις εκποµπές το 1990 που συνεπάγεται µείωση των εσωτερικών εκποµπών της ΕΕ κατά περίπου 80% έως το 2050 ως προς τις εκποµπές το 1990. Ο στόχος αυτός θέτει επίσης όρια στις εξελίξεις στον τοµέα των µεταφορών. 

Η ανάλυση µοντέλων έδειξε ότι ο τοµέας των µεταφορών χρειάζεται να προετοιµασθεί για τη µείωση των εκποµπών του το 2050 κατά περίπου 60% κάτω από τα επίπεδα του 1990. Αυτό αντιστοιχεί σε περικοπές εκποµπών περίπου 70% ως προς τα σηµερινά επίπεδα. 

πηγή:



Δεν υπάρχουν σχόλια: