καλωσηλθατε

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΑΝΩ ΣΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ-ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, *** ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – 5η Ιουνίου: Η σημερινή ημέρα είναι αφιερωμένη στο περιβάλλον και την προστασία του *** 6ο Athens Bike Festival 2015 στην «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων ***

Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατών (ECF) πρόσφατα δημοσίευσε τη δεύτερη έκθεση ως προς το Ευρο-Βαρόμετρο στην Ποδηλασία στις 18 Μάιου για τις Ευρωπαϊκές πόλεις. Η πρωτοποριακή νέα έκθεση αναφοράς ξεκίνησε για πρώτη φορά το 2013 και παρείχε μια πολυδιάστατη άποψη για το ποδήλατο σε όλες τις 27 χώρες της ΕΕ. Για μια ακόμη φορά η Ελλάδα βρίσκεται στις προτελευταίες θέσεις πράγμα φυσιολογικό αφού δεν υπάρχει εθνικό σχέδιο για την χρήση ποδηλάτου -ούτε δίνονται κάποια κίνητρα για την επιλογή του-, δεν υπάρχουν οι αντίστοιχες υποδομές και όπου υπάρχουν είναι ελλιπείς, δεν υπάρχει οικολογική συνείδηση στο πλειονότητα των κατοίκων των μεγάλων πόλεων.






Βέβαια προκειμένου να υπάρξει καλή πολιτική υπέρ του ποδηλάτου απαιτείται η ορθή συλλογή δεδομένων. Όσον αφορά την ποδηλασία αυτή η πρόκληση είναι τεράστια: δεν υπάρχουν αξιόπιστα και ενημερωμένα στοιχεία σχετικά με το ποδήλατο σε εθνικό επίπεδο σε ολόκληρη την ΕΕ. Συγκρίνοντας τις ευρωπαϊκές χώρες και την κατάσταση του ποδηλάτου τους σε πολλούς τομείς εξακολουθεί να είναι ένα δύσκολο έργο σήμερα, ακόμη και εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Διαφορετικές εθνικές στατιστικές και η έλλειψη συλλογής στοιχείων καθιστούν δύσκολο να βγαίνουν αξιόπιστα δεδομένα της ποδηλασίας της κάθε χώρας. Υπό το πρίσμα αυτό, το Βαρόμετρο ECF Ποδηλασία έλαβε πέντε έρευνες της ΕΕ οι οποίες ήταν επαληθεύσιμες και ως εκ τούτου αποκλείστηκαν οι διαφορετικές "συνθήκες" που δόθηκαν στην ποδηλασία από τα κράτη μέλη της ΕΕ. Οι χώρες που στη συνέχεια παίρνουν βαθμολόγηση ανάλογα με την κατάταξή τους σε κάθε τομέα και όλες οι επιμέρους αξιολογήσεις αθροίζονται για να πάρει κάθε χώρα μια τελική βαθμολογία. Για την κατάταξη μιας χώρας λαμβάνονται υπ' όψιν πέντε κριτήρια: το ποσοστό του πληθυσμού που συνήθως κυκλοφορεί με ποδήλατο, η ασφάλεια των ποδηλατών, η σημασία που αποδίδεται στον ποδηλατικό τουρισμό, η αγορά νέων ποδηλάτων και η παρουσία ακτιβιστών φίλων του ποδηλάτου.



Μετά από δύο χρόνια η διεθνής ομοσπονδία ποδηλάτου ECF αποφάσισε να ρίξετε μια ματιά στο πώς τα πράγματα έχουν αλλάξει από το 2013 και τι θα μπορούσε να θεωρηθεί από τα νέα διαθέσιμα δεδομένα, με την Κροατία -το νεότερο μέλος της ΕΕ - να συμπεριλαμβάνεται επίσης. Το διεθνές Βαρόμετρο ECF χτίστηκε ως ένα σημείο αναφοράς ώστε να μιλάμε για την ευαισθητοποίηση σχετικά με την ανάγκη να έχουμε καλή δεδομένα στην ποδηλασία. Ήταν μια μεγάλη επιτυχία τον περασμένο χρόνο έτσι ελπίζουμε να δούμε η συζήτηση συνεχιστεί και φέτος », λέει ο Chloé Mispelon, ECF επικεφαλής του σχεδίου για την βαρόμετρο. Πράγματι, τα τελευταία δύο χρόνια, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε δύο εκθέσεις -Ευρωβαρόμετρο- συμπεριλαμβανομένων των δεδομένων στην ποδηλασία. Αυτό είναι περισσότερο από ότι κατά τα 5 προηγούμενα έτη.



Τα αποτελέσματα είναι ξεκάθαρα με βάση τα δεδομένα που συλλέχτηκαν ως προς τις πιο φιλικές πόλεις για τη χρήση ποδηλάτου. Όπως και το 2013, η Δανία και η Ολλανδία για άλλη μια φορά κατέλαβαν στην κορυφή, με τις ίδιες τέσσερις χώρες να ακολουθούν κατά πόδας: Σουηδία, η Φινλανδία, η Γερμανία και το Βέλγιο. Η Σλοβενία ​​πήδηξε στην 7η θέση, ξεπερνώντας χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία. Το Λουξεμβούργο πήδηξε, επίσης, προς τα εμπρός, κατά πάσα πιθανότητα οφείλεται σε χαμηλούς αριθμούς από θανάτους στην ποδηλασία και τους μεγάλους υποστηρικτές του ποδηλάτου σε σχέση με το πληθυσμό. Η Ισπανία επίσης πήδηξε προς τα εμπρός, κυρίως λόγω της βελτίωσης σε όλα τα πέντε κριτήρια. Ορισμένες χώρες διατήρησαν τις θέσεις τους - όπως η Ουγγαρία, η Αυστρία, η Σλοβακία και η Τσεχική Δημοκρατία - και ομοίως για το 2013 οι χώρες της Νότιας και Ανατολικής Ευρώπης εξακολουθούν να παρουσιάζουν πολλά περιθώρια βελτίωσης. Μια απογοήτευση στο βαρόμετρο του τρέχοντος έτους είναι η χαμηλή βαθμολογία για την Ιρλανδία, παρά τις μεγάλες εξελίξεις στην ποδηλασία στο Δουβλίνο, καθώς κατέβαιναν στην κατάταξη λόγω των κριτηρίων χρήσης του ποδηλάτου. Aναλυτικότερα η κατάταξη έχει ως εξής:





Παρακάτω παρατίθενται κάποιες χαρακτηριστικές φωτογραφίες ποδηλατόδρομων από την Δανία, την Ολλανδία και φυσικά την Ελλάδα.




Ουδέν Σχόλιον!



Δεν υπάρχουν σχόλια: