καλωσηλθατε

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΑΝΩ ΣΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ-ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, *** ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – 5η Ιουνίου: Η σημερινή ημέρα είναι αφιερωμένη στο περιβάλλον και την προστασία του *** 6ο Athens Bike Festival 2015 στην «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων ***

Τετάρτη 19 Μαρτίου 2014

eGreenShip: ένα καινοτόμο πρόγραμμα παρακολούθησης εκπομπών ρύπων πλοίων


Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η εφαρμογή ενός πρωτότυπου ολοκληρωμένου συστήματος συνεχούς παρακολούθησης εκπομπών ρύπων και βέλτιστης διαχείρισης των ενεργειακών λειτουργικών παραμέτρων πλοίων. Το ολοκληρωμένο αυτό σύστημα συλλέγει και επεξεργάζεται σε πραγματικό χρόνο πληροφορίες για διάφορες λειτουργικές παραμέτρους του πλοίου στο οποίο είναι εγκατεστημένο, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο για την έγκαιρη διαγνωστική βλαβών όσο και για την κατάρτιση σχεδίων πλεύσης λαμβάνοντας υπόψη οικονομικά και περιβαλλοντικά κριτήρια. Η εφαρμογή αυτή αναπτύχθηκε στα πλαίσια του έργου eGreenship με ερευνητές του Τμήματος Ναυπηγικής του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (ΤΕΙ) Αθήνας, του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων (ΕΠΙΤΣ) του Πολυτεχνείου Κρήτης και τη βοήθεια ιδιωτικής πρωτοβουλίας.


Σκοπός του έργου είναι η επίτευξη ενός πληροφοριακού συστήματος που βασίζεται σε τεχνολογίες ανάπτυξης λογισμικού αιχμής για την παρακολούθηση και καταγραφή των ρύπων που εκπέμπονται από τους κινητήρες των πλοίων, με στόχο την παρακολούθηση και τον έλεγχο σε σχέση με τα ισχύοντα όρια από διεθνείς ή εθνικούς κανονισμούς.

Το πληροφορικό σύστημα που αναπτύχθηκε, περιέχει αποθηκευμένα στοιχεία με βάση τις δοκιμές παράδοσης πλοίου και κινητήρα και σε περίπτωση σημαντικών ή ασυνήθιστων αποκλίσεων από την αρχική κατάσταση θα ειδοποιεί (το πλήρωμα του πλοίου , όσο και την ναυτιλιακή εταιρεία) προτείνοντας ενέργειες (βραχυπρόθεσμες ή/και μακροπρόθεσμες) που πρέπει να πραγματοποιηθούν έτσι ώστε να διορθωθεί ή να βελτιωθεί η προβληματική κατάσταση που έχει προκύψει. Περαιτέρω, η συσσώρευση της πληροφορίας των λειτουργικών χαρακτηριστικών θα υποβοηθά σε πιο μακροπρόθεσμη βάση το βέλτιστο προγραμματισμό εργασιών συντήρησης και τη λήψη σχετικών αποφάσεων συντήρησης (καθαρισμού γάστρας/έλικας, συντήρησης κινητήρων και βοηθητικών μηχανημάτων κλπ). Επιπροσθέτως, στην περίπτωση που το πλοίο πλησιάζει σε θαλάσσιες περιοχές με διαφορετικά όρια στους ρύπους ή σε άλλες λειτουργικές παραμέτρους, θα υπάρχει ειδοποίηση ικανό διάστημα πριν την είσοδο του πλοίου στις περιοχές αυτές, έτσι ώστε να προλάβει το πλήρωμα να πραγματοποιήσει κατάλληλες ενέργειες προετοιμασίας (π.χ. αλλαγή του χρησιμοποιούμενου καυσίμου, αλλαγή σε κατάσταση λειτουργίας με μειωμένες εκπομπές ρύπων σε κινητήρες ηλεκτρονικά ελεγχόμενους, έναρξη λειτουργίας εγκατάστασης έκπλυσης καυσαερίων). Ένα βασικό στοιχείο του προτεινόμενου συστήματος θα είναι η αναγνώριση των επιδράσεων της κατάστασης θάλασσας και γενικότερα του εξωτερικού περιβάλλοντος στις λειτουργικές παραμέτρους του πλοίου, κυρίως της κατανάλωσης ενέργειας, καυσίμου και των εκπομπών καυσαερίων και ρύπων.

Κρίνεται απαραίτητη η ανάπτυξη τεχνολογικών μεθόδων για την παρακολούθηση και καταγραφή των ρύπων που εκπέμπονται από τους κινητήρες των πλοίων, με στόχο την παρακολούθηση και τον έλεγχο σε σχέση με τα ισχύοντα όρια από διεθνείς ή εθνικούς κανονισμούς. Επιπρόσθετα, η ακριβής γνώση της κατάστασης του κινητήρα και του πλοίου (από πλευράς ρύπων και επιδόσεων) για την ναυτιλιακή εταιρεία κρίνεται πλέον απαραίτητη, έτσι ώστε να προγραμματίζει έγκαιρα διορθωτικά μέτρα με σκοπό:

α) τη βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης του πλοίου με μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, κάτι που θα συμβάλλει στη μείωση του αντίστοιχου κόστους για την εταιρεία, καθώς και στη διατήρηση και εξοικονόμηση των παγκόσμιων ενεργειακών πόρων και σε τελική ανάλυση τη μείωση του λειτουργικού κόστους του πλοίου (αύξηση της ανταγωνιστικότητας της εταιρείας).

β) τη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων (συμβολή στην ελάττωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων παγκοσμίως).

Το ολοκληρωμένο σύστημα αναπτύχθηκε στα πλαίσια του έργου eGreenship με τη συνεργασία της εταιρείας συμβούλων Avaca Τεχνολογίες Α.Ε. (www.avaca.eu), που ήταν και συντονιστής του έργου, με ερευνητές του Τμήματος Ναυπηγικής του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (ΤΕΙ) Αθήνας (www.teiath.gr) και του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων (ΕΠΙΤΣ) του Πολυτεχνείου Κρήτης (www.tsi.gr).


πηγή:




Δεν υπάρχουν σχόλια: